طراحی سایت فروش دوره های آموزشی

طراحی سایت فروش دوره و پکیج های آموزشی
راهنمای نوشتار

امروزه با توسعه اینترنت و شبکه های اجتماعی و حضور مردم در این فضا وسیع فرصت های بسیار زیادی را برای ما به وجود آورده. در سال ‌های اخیر استقبال گسترده ‌ای از وب ‌سایت ‌های خدماتی و فروشگاهی صورت گرفته است. و همچنین  فروش دوره‌ های آموزشی به صورت آنلاین نیز با توجه به نیاز های جدید کاربران به شدت مورد توجه قرار گرفته است.

طبق آمار به دست آمده در ایران از سال 2020 به بعد میل مردم به خرید و دیدن دوره های آنلاین 30% درصد بیشتر از سال های گذشته شده است. و تا سال 2024 این رشد آمار به 37% درصد افرایش پیدا کرده است. این یعنی یک فرصت طلایی برای فروش دوره های آموزشی خود به صورت آنلاین. همانطور که میدانید فروش دوره و پکیج های آموزشی یک کار بسیار هوشمندانه و بسیار پرسود است.

جالب است که بدانید 44% از ایرانی هایی که تو اینترنت می چرخن دنبال یادگیری و کسب علم و مهارت هستند. همین مطلب خودش به تنهایی نشان دهنده این است که فروش دوره های آموزشی چقدر ایده هوشندانه ای است.

سهم یادگری در اینترنت 1
منبع : شرکت پژوهش بازار امروز (emrc)

قطعا شما افرادی را میشناسید که به صورت آنلاین آموزش میبینند و یا حتی خود شماهم این امر را تجربه کرده اید. اما شاید برای شما سوال باشه که چطور ما هم دوره های خود را به فروش برسانیم؟ در ادامه مطلب به صورت کامل به این موضوع خواهیم پرداخت که چطور اگر دوره ای داریم اون رو به صورت آنلاین به فروش برسانیم.

فروش دور های آموزشی با راه اندازی وب سایت
طراحی سایت فروش دوره های آموزشی یک تصمیم هوشمندانه.

فروش دوره های آموزشی با راه اندازی وب سایت

اگر شماهم قصد دارید دوره های آموزشی خود را به فروش برسانید بهترین ایده و راهکار ممکن این است که طراحی سایت فروش دوره های آموزشی رو استارت بزنید. قطعا شما قادر خواهید بود دوره های خود را در شکبه های اجتماعی به فروش برسانید اما چرا بهترین گزینه فروش دوره های خود از طریق وبسایت است؟ در ادامه توضیحات کامل به این موضوع خواهیم پرداخت که چرا طراحی سایت فروش دوره های آموزشی الویت اول و اخر شماست.

  • دسترسی آسان و 24 ساعته : با طراحی سایت فروش دوره های آموزشی خیالتان از دسترسی آسان و همیشگی مخاطبان به دوره‌ های خودتان راحت خواهد بود. دیگه لازم نیست نگران پاسخگویی به سوالات تکراری در دایرکت اینستاگرام یا تلگرام باشید. مخاطبان شما می‌توانند در هر زمان و هر مکانی که بخواهند به اطلاعات کامل دوره ‌ها دسترسی داشته باشند و آنها را به صورت کامل بررسی کرده و با خیالی آسوده برای خرید اقدام کنند.
  • مدریت فروش و دوره ها : شما قادر خواهید بود اطلاعاتی کامل تر از خریداران دوره های خودتان داشته باشید از جمله شماره همراه , ایمیل ,  و دوره های خریداری شده و….  به راحتی می توانید روی دوره های خودتان تخفیف بگذارید و یا دوره های خود را در قالب یک ویدیو کامل تر شرح دهید.
  • اعتماد سازی و اعتبار بیشتر : داشتن یک وب‌ سایت حرفه‌ای و کارآمد به شما کمک می ‌کند تا اعتماد و اعتبار بیشتری نزد مخاطبان و مشتریان خود کسب کنید. این موضوع می‌ تواند تأثیر بسیاری در افزایش فروش دوره های آموزشی شما داشته باشد.
  • امکان ثبت نظرات : ثبت نظرات توسط خریداران دوره های شما باعث اعتماد سازی و فروش چشمگیر دوره های شما میشه. کاربران به راحتی قادر خواهند بود نظرات و تجربه خود را ثبت کنند. و طبق تحقیقات انجام شده 90% درصد از مخاطب هایی که برای خرید وارد وب سایت شما میشن ترجیح می دهند قبل از خرید نظرات آنلاین را مطالعه کنند.
راه اندازی سایت فروش دوره های آموزشی 1
موارد مورد نیاز برای طراحی سایت فروش دوره های آموزشی

برای راه اندازی سایت فروش دوره های آموزشی چه مواردی نیاز داریم؟

قدم اول در راه اندازی یک وب‌ سایت فروش دوره‌ های آموزشی انتخاب نامی جذاب و منحصر به فرد برای آن است. این نام هویت و شناسنامه‌ی وب ‌سایت شما در دنیای آنلاین خواهد بود. نام یا دامنه در واقع همان آدرس اینترنتی وب ‌سایت شما است. به عبارتی دامنه همان آدرس اینترنتی سایت شما است که مخاطبان شما برای پیدا کردن وب ‌سایت شما در مرورگر خود از آن استفاده می‌کنند. برای مثال webiranma.com در ادامه چند نکته که باید برای انتخاب دامنه خود به کار ببرید اشاره خواهیم کرد.

  • کوتاه و به یاد ماندنی : انتخاب نام دامنه باید کوتاه و به یاد ماندنی باشد طوری که مخاطب به راحتی نام سایت شما در ذهنش ماندگار شود.
  • مرتبط با موضوع وب‌ سایت : نام دامنه باید تا حدودی بیانگر موضوع و محتوای وب‌سایت شما باشد تا کاربران با دیدن آن حدس بزنند که با چه نوع وب‌سایتی روبرو هستند.

و اینکه دامنه شما پسوند .com  داشته باشد یا .ir  کاملا به انتخاب شما بستگی داره. و در نهایت برای خرید یک دامنه فقط کافیه توی گوگل سرچ کنید خرید دامنه و میبینید که چندین سایت برای خرید دامنه برای شما به نمایش میاد.

قدم بعدی شما پس از خرید دامنه خرید یک هاست با کفیت است در واقع هاست به زبان ساده تر همان فضای ذخیره سازی سایت شما در محیط وب است. جایی که اطلاعات سایت شما و مشتریان شما دخیره میشود. اما برای خرید یک هاست خوب باید چه نکاتی رو مد نظر بگیریم؟

  • کیفیت هاست : هاست شما باید دارای کیفیت و ظرفیت لازم باشد و مداوم دچار خطای سرور و مشکل های این چنینی نشوند.
  • سرعت : یکی از اصلی ترین معیار های انتخاب هاست مناسب سرعت هاست است . در واقع هاست شما نباید باعث کندی وب سایت شما شود . مخاطب های شما نباید برای خرید و هر اقدام دیگیری در سایت شما بیش از اندازه منتطر بمانند. زیرا که باعث منصرف شدن از خرید و ترک سایت شما می شود.
  • امنیت هاست : هاست شما باید داری امنیت بالا باشد زیرا امنیت اطلاعات شما و مشتریان شما در الویت اول است.
معیار ها در طراحی سایت فروش دوره های آموزشی
سایت فروش دوره های آموزشی باید دارای چه ویژگی های باشد؟

ویژگی های مهم در طراحی سایت فروش دوره های آموزشی

سایت فروش دوره های آموزشی باید دارای چند امکانات ویژه و اصلی باشد و از جمله این امکانات عبارت اند از طراحی گرافیکی جذاب , تجربه کاربری آسان , سرعت بارگذاری بالا , سئو پایه و اصولی . این موارد جز مهمترین ویژگی ها در طراحی سایت فروش دوره های آموزشی بود که در ادامه بیشتر راجب موارد گفته شده توضیح میدهیم.

  • طراحی گرافیکی جذاب : طراحی گرافیک جداب نقش مهمی در موفقیت یک سایت فروش دوره های آموزشی داره.  طراحی گرافیکی جذاب می تواند کاربران را جذب کند، و همچنین طراحی گرافیکی باعث بیشتر شدن اعتبار شما برای مخاطبان و دوره آموز های شما میشه. طراحی جذاب سایت فروش دوره های آموزشی باعث میشه کاربر بیشتر در سایت شما بماند و در اعتماد و خرید از دوره های شما نقش کلیدی دارد.
  • سرعت بارگذاری سایت : سرعت بارگذاری یکی از مهم ترین عوامل در طراحی هر وب سایتی است به خصوص سایت های فروش دوره های آموزشی.  طبق تحقیقات انجام شده اگر بارگذاری یک صفحه بیش از 3 ثانیه طول بکشد 40% از مخاطب های سایت شما اقدام به ترک سایت شما میکنند..  این امر می تواند منجر به از دست دادن فروش شما شود.
  • سئو پایه و اصولی : امروزه با گسترش روزانه استفاده از اینترنت افراد به دنبال راه هایی برای یادگیری مهارت های جدید و ارتقای دانش خود به صورت آنلاین هستند.  این امر فرصتی عالی را ایجاد و فروش دوره های آموزشی آنلاین فراهم کرده است.  با این حال برای اینکه یک سایت فروش دوره های آموزشی آنلاین موفق باشد  باید به درستی برای موتورهای جستجو بهینه سازی شود. سئو به معنای بهینه سازی وب سایت شما برای رتبه بندی بالاتر در نتایج جستجوی گوگل است.  این امر به شما کمک می کند تا ترافیک بیشتری به وب سایت خود جذب کنید و در نهایت منجر به افزایش فروش دوره های آموزشی شما می شود.
چگونگی ارایه دوره های آموزشی
چطور دوره های خودمان را بعد از فروش ارائه دهیم؟

چگونگی ارائه و فروش دوره های آموزشی

حتما تا به حال به فکر کرده اید که بعد از طراحی سایت فروش دوره های آموزشی چطور دوره‌ های آموزشی ‌تون رو پس از فروش به دوره آموز ‌هاتون بدید طوری که هم امنیت فایل ‌هاتون حفظ بشه و هم دوره‌ هاتون کپی نشه؟ راه‌ های مختلفی برای این کار وجود داره اما یکی از بهترین و رایج ‌ترین روش ‌ها که خیلی از مدرسین استفاده می‌کنند استفاده از برنامه اسپات پلیر هستش. با اسپات پلیر دیگه خیالتون راحت باشه که دوره‌های ویدیویی‌ شما به طور کامل محافظت می‌ شوند و می‌تونید با خیال راحت دوره‌ های خود را رو به دوره آموز ‌هاتون ارائه بدید. در ادامه بیشتر در مورد اسپات پلیر و مزیت های اون می پردازیم.

برای فروش دوره های آموزشی خودتون فقط کافیه چند اقدام ساده انجام بدید. 1- وارد سایت اسپات پلیر شوید 2- ثبت نام کنید و مراحل ساده رو انجام بدید 3- فصل های دوره رو تعریف کنید 4- تمام شد دوره شما آماده فروشه. اما چطوری دوره آموز ها یا مشتریان به دوره ها دسترسی پیدا میکنن؟ پس از خرید دوره هر دوره آموز یه کد لایسنس منحصر به فرد دریافت میکنه. کافیه کد رو کپی کنه و توی برنامه اسپات پلیر وارد کنه. به همین راحتی.

طراحی سایت دوره های آموزشی چقدر زمان میبره ؟

به صورت پایه و پیشفرض طراحی سایت دوره های آموزشی بین 2 هفته تا 2 ماه زمان میبره. به طور کلی هر چقدر که نیاز ها و امکانات مد نظر شما برای سایت بیشتر باشد زمان طراحی سایت هم بیشتر می شود. و همچنین شما قادر هستید که سایت خود رو ثبت سفارش و راه اندازی کنید و بعد از راه اندازی و استارت کار خود رفته رفته نسبت به امکاناتی که بیشتر نیاز دارید اقدام کنید و سایت فروش دوره های خودتان را نسبت به نیاز هایی که دارید آپدیت کنید.

قیمت طراحی سایت فروش دوره

هزینه طراحی سایت دوره های آموزشی بسته به نیاز ها و امکاناتی که شما برای سایت مد نظر گرفته اید متفاوت است. اما تعرفه های پایه از 7 تا 15 میلیون تومن محاسبه میشه. اما تعرفه طراحی سایت دوره های آموزشی به نیاز ها و امکانات شما بستگی دارد. ما برای شما تعرفه های طراحی سایت رو قرار داده ایم و هر تعرفه بسته به نیاز و بودجه ای که مد نظر گرفته اید بستگی داره. برای برسی نیاز های شما و مشاوره رایگان و قیمت گذاری دقیق تر حتما با ما تماس بگیرید تا با بهترین امکانات و بهترین کیفیت برای شما یک سایت آموزشی خوب به ارمغان بیاوریم.

بسته اقتــصــادی
7 میلیون تومان
بسته اســتانــدارد
10 میلیون تومان
بسته اختصاصی
15 میلیون تومان

ثبت سفارش طراحی سایت فروش دوره های آموزشی

اگر شما به دنبال راه اندازی یک سایت آموزشی برای فروش دوره های خود هستید ما با تمام وجود در طراحی سایت کنار شما هستیم تا یک سایت شیک زیبا و کاربرپسند بسیار عالی برای شما به وجود بیارم . که به رونق کسب و کار شما بسیار کمک کند. ما در وب ایران ما با سال ‌ها تجربه توی طراحی سایت و بازاریابی آنلاین، می توانیم به شما کمک کنیم تا یه وب‌ سایت آموزشی فوق‌ العاده برای فروش دوره های خود داشته باشید که ظاهری شیک و امروزی داشته باشد و مشتریان رو مجذوب خودش کنه.

ما یک نمونه کار قوی در زمینه سایت آموزشی فروش دورها داریم که ببینید. و از ایده ‌ها و طرح‌های خلاقانه ما لذت ببرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایت آموزشی وب کد
سالن زیبایی پاییز
پیمایش به بالا